ارزیابی جهش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در کردستان آغاز شد

  خلیل رنجبر روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه جهش تحصیلی در ۶ پایگاه تخصصی شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان، بانه، بیجار و سقز برای متقاضیان اجرا می‌شود. وی افزود: مدیران مدارس می‌توانند تا ۲۲ مرداد جاری با مراجعه به آدرس الکترونیکی h۱.csdeo.ir/tashkhis/home نسبت به اخذ نوبت‌گیری در سامانه سنجش برای […]

 

خلیل رنجبر روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه جهش تحصیلی در ۶ پایگاه تخصصی شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان، بانه، بیجار و سقز برای متقاضیان اجرا می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس می‌توانند تا ۲۲ مرداد جاری با مراجعه به آدرس الکترونیکی h۱.csdeo.ir/tashkhis/home نسبت به اخذ نوبت‌گیری در سامانه سنجش برای متقاضیان جهش پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی اقدام کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه ارزیابی جهش تحصیلی، دانش‌آموزان با استعداد ویژه دوره ابتدایی را شناسایی می‌کند، اضافه کرد: تعرفه جهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است که از طریق سامانه پرداخت تعرفه به آدرس h۱.iehs.ir/tashkhis/pay توسط خانواده دانش‌آموز و یا مدیر مدرسه پرداخت می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد سنجش کردستان یادآور شد: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعدادهای خود خارج از سن تقویمی تسریع در آموزش داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرط اینکه دانش‌آموزی پایه‌ای از دوره تحصیلی را به صورت جهشی بخواند این است که از نظر هوشی نسبت به گروه همسالان خود در سطح بالاتر باشد.

رنجبر گفت: دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی که موفق به گذراندن آزمون هوش شدند در شهریور جاری در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند، یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر خواهند رفت.

در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ تعداد ۱۲۰ نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۶۴ نفر موفق شدند به پایه تحصیلی بالاتر ارتقا یابند و ۵۶ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

 

منبع خبر