تهیه دو بسته حمایتی برای توسعه کسب و کارهای نوین/انحصار از مجوزها برداشته می‌شود

[ad_1] رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات حمایتی این فراکسیون از کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، گفت:در این راستا دو بسته را تعریف کردیم که یکی از آنها بسته مقررات زدایی است. به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در مجمع هماهنگی بخش خصوصی، اشتغال و اقتصاد را از […]

[ad_1]

رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات حمایتی این فراکسیون از کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، گفت:در این راستا دو بسته را تعریف کردیم که یکی از آنها بسته مقررات زدایی است.

به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در مجمع هماهنگی بخش خصوصی، اشتغال و اقتصاد را از مسایل اولویت دار خانواده ها دانست و افزود: کشور ما به زودی به عدد ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی خواهیم رسید و ایجاد اشتغال برای آنها با روشهای سنتی میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به نشستی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در این نشست مطرح شد که برای ایجاد یک شغل در حوزه صنعتی نیاز به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز است که با توجه به وضعیت اقتصادی نه امکان این چنین سرمایه گذاری داریم و نه زمان کافی در اختیار داریم.

دهنوی، با تاکید بر اینکه ما برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان هیچ چاره‌ای جز تغییر نگاه در شیوه کسب و کارهای نداریم، ادامه داد: این روند کشور ایجاد شده ولی بر اساس آمارها ۵۰ درصد مجموعه شهرک های صنعتی تهران و البرز بلا استفاده مانده است به گونه‌ای که یا یک شیفت کار می کنند و یا یک روز درمیان.

رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این عدد نشان می دهد که ما نیاز به زیر ساخت های بزرگ نداریم، یادآور شد: ما نیاز به زیر ساخت های نرم افزاری داریم تا از ظرفیت های موجود برای توسعه کسب و کارهای نوین استفاده کنیم.

دهنوی نیروی انسانی متخصص و جوان را کلید توسعه و پیشرفت توصیف کرد و ادامه داد: اگر در رویدادهایی مانند آزمون استخدامی بتوانند در هر سال هزار نفر نیروی انسانی متخصص را شناسایی و به بخش خصوصی معرفی کند، هزار کسب و کار موفق تحویل جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در این زمینه گفت: در این راستا دو بسته را تعریف کردیم که یکی از آنها بسته مقررات زدایی است.

رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های قبل مقررات بسیاری را برای کسب و کارها وضع شده بود، خاطر نشان کرد: برای ایجاد یک کسب و کار نیاز به اخذ مجوزهای مختلفی است که از ۲۳ تا ۵۷ مجوز را شامل می‌شود.

دهنوی بسته دوم این فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی را رفع انحصار از مجوزها نام برد و افزود: اخذ برخی از مجوزها ارزش یافته است چرا که قیودی که برای اخذ این مجوزها گذاشته شده است که گویی این مجوزها به اقشار خاصی اعطا می شود و افراد خاص که ارتباطات و رانت دارند قادر به عبور از این قیود است.

وی اضافه کرد: از این رو ما در مجلس و با همکاری با سایر ارگان ها پیگیر این موضوع هستیم تا انحصار از مجوزها برداشته شود.

دهنوی با اشاره به ضرورت ارتباط میان شرکت های کوچک با شرکت های بزرگ گفت: زمانی که در سناد توسعه زیست فناوری در این زمینه اقدام کردیم و دیدیم که چگونه شرکت های نوپا با مشاوره‌های شرکت بزرگ و توسعه بازاری که تحت نظر شرکت ‌های بزرگ داشتند، رشد کردند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع خبر